RNLI ILC / Inshore Lifeboat Center – taaskord laevaehitus, kuid selles kohas oli meil ka konkreetne huvi. RIB-kaatreid, Atlantic 85 ja väiksemaid ehitatakse Isle of Wight`il, East Cowes väikelinnas. Seal ehitatakse ja taastatakse/uuendatakse kõik RNLI RIB-kaatrid. Uuendamine tähendab RNLI mõistes, et kui alust on järjestikku kasutatud 5 aastat, siis viiakse see ILC-sse ning sellele tehakse täielik uuendus. RIB-kaatrite puhul tähendab uuendus seda, et küljest kruvitakse ära nii palju asju kui võimalik ning need asendatakse uutega. Kulude kokkuhoiu mõistes soovitakse liikuda 7 aastani. Aga ikkagi, meie mõistes on 5 aastat vana paat ikka väga uueväärne, nende mõistes juba amortiseerunud. Saime oma VEGA samuti soomlastelt, kui see oli 5 aastat kasutuses olnud ning ka see oli meie mõistes nö vähekasutatud. ILC sattus meie programmi puhtalt seetõttu, et olime kunagisel ühingu koosolekul seadnud pikemaid eesmärke ning üheks selliseks oli ka päästekaatri vahetus suurema vastu – ideaalis RNLI Atlantic 75 vastu, mida nad olid siia-sinna Euroopasse juba müünud. Kui nüüd kohapeal selgus, et neil on kasutuses veel 7 sellist, mis veel sel aastal Atlantic 85 vastu välja vahetatakse, ei lasknud me oma ideel pikemalt settida ning tegime algust omale uue paadi soetamisega. Saime vajalikud kontaktid, kellega peale õppekäiku suhelda ning juba ongi meie arvutites konkreetne hinnapakkumine konkreetse Atlantic 75 peale. See teema vajab kindlasti pikemat tutvustamist, mistõttu jätame selle järgmiseks korraks, kui plaan saab vormistatud ja järgmised sammud selgemad, finantsplaan hakkab õnneks juba kokku jooksma. Eriolukorra ja reisipiirangute tõttu ei ole meil hetkel võimalust pakutavat alust vaatama minna, kuid britid lubasid meid järele oodata. Järgnevalt mõned pildid laevaehitustehasest, mida on samuti kõikidel huvilistel tänavalt võimalik vaatama minna. ILC kohta saab rohkem uurida SIIT!
Et siis jah, meid ootab ees uue paadi soetamine ning oleme mõelnud ka selle peale, et VEGA peaks kindlasti jääma vabatahtliku merepääste kasutusse ning ses osas oleme pidanud juba läbirääkimisi Politsei- ja Piirivalveameti ja Eesti Vabatahtlik Mere- ja Järvepääste esindajatega, et kuhu seda kõige rohkem vaja oleks. Mõned asupaigad on juba välja pakutud, kuid eks me soovime uutele omanikele kindlasti ka nõudmised seada ning olla veendunud selles, et üksus kannab selle eest hoolt vähemasti sama hästi kui meie seda teeme/tegime.