Toila merepääste uudiskiri märts 2020

RNLI Bembridge Lifeboat Station – õppekäigu programm oli seatud selliselt, et me saaksime tutvuda kahe üksusega, kus on peamiselt kasutusel RIB-kaater ning ka üksusega, kus on olemas suuremad alused. Samuti laevaehitus nii väiksemate kaatrite kui suuremate laevade osas. Üksus, kus on kasutusel suurem merepäästelaev asus Isle of Wight`i idapoolseimas otsas, Bembridge`i külas. Tegemist on tõenäoliselt kõige kallimalt ehitatud merepäästejaamaga Inglismaal ning tõenäoliselt ei ole vabatahtliku organisatsiooni poolt kusagil maailmas sedavõrd kallilt ühtegi merepäästejaama ehitatud. Paadimaja maksumus ca 9 miljonit naela ning selle sees olev alus veel täiendavad 2,8 miljonit naela otsa. Siinkohal on passlik meelde tuletada, et RNLI püsib üleval vaid annetustest ja mõningast omatulust. Aasta eelarve on ca 3 aasta Eesti Päästeameti eelarve ning ca 60% sellest tuleb pärandustest. Üksuses oli meil lepitud kohtumine Coxwain Guy Willings`iga, kelle jaoks sarnaselt teistele üksustele, kus on suuremad alused, on see igapäevatöö ja kes saab RNLI-lt sissetuleku. Guy tegi meile paadimajas ning merepäästelaevas põhjaliku tuuri, mille käigus kostitas meid tõelise briti huumoriga. Paadimaja teeb eriliseks asjaolu, et see asub veepinnast päris kõrgel ning päästelaev sõidab vette mööda spetsiaalset slippi, mida mööda tõmmatakse alus naasmisel tagasi majja. Kindlasti tasub uurida nende veebilehte, kus on ka vastavad videod üleval. Vt http://www.bembridgelifeboat.org.uk/videos/launch-recovery-tue-10th-april-2018